top of page

02/11/2025

  • May 20
  • 1 min de lectura

El meu cervell és com un hàmster: un expert a fer voltes dins la roda, sobretot amb aquelles situacions socials subtils i aparentment sense importància per a la majoria de persones neurotípiques.


Ahir, cap a les dues del migdia, miré l'hora al mòbil mentre buscava les últimes coses abans d'anar a una oferta de dos per un a brioixeria, i jo, analitzant aquella crida just a l'hora de dinar, vaig dir mig per a mi: “això és temptar el personal”.


Ella es va posar a riure molt, i jo, més de dotze hores després, encara estic pensant què exactament li va fer tanta gràcia.


No ho vaig dir amb cap doble sentit ni volia fer cap broma; simplement em va semblar una observació lògica. Però sembla que, per a algunes persones, aquest tipus de frases són divertides o inesperades.


Mentrestant, el meu hàmster interior continua corrent dins la roda, intentant trobar la lògica social que se m'escapa.


Potser això també forma part de la manera neurodivergent d'analitzar el món: cercar patrons, voler comprendre les reaccions i no donar mai per òbvia una situació que, per altres, passa del tot inadvertida.

 
 
 

Entrades recents

Mostra-ho tot
Quan l’adaptació només existeix de paraula

Hi ha una cosa que em fa molta ràbia: quan una persona amb discapacitat explica clarament què no pot sostenir, aparentment se l’escolta, però després se li demana que continue funcionant igualment. I

 
 
 
28/09/2025

Encara al·lucinada del que pot arribar a fer l'ansietat: m'ha obstruït (una mica) els bronquis!

 
 
 

Comentaris


bottom of page