02/11/2025
- May 20
- 1 min de lectura
El meu cervell és com un hàmster: un expert a fer voltes dins la roda, sobretot amb aquelles situacions socials subtils i aparentment sense importància per a la majoria de persones neurotípiques.
Ahir, cap a les dues del migdia, miré l'hora al mòbil mentre buscava les últimes coses abans d'anar a una oferta de dos per un a brioixeria, i jo, analitzant aquella crida just a l'hora de dinar, vaig dir mig per a mi: “això és temptar el personal”.
Ella es va posar a riure molt, i jo, més de dotze hores després, encara estic pensant què exactament li va fer tanta gràcia.
No ho vaig dir amb cap doble sentit ni volia fer cap broma; simplement em va semblar una observació lògica. Però sembla que, per a algunes persones, aquest tipus de frases són divertides o inesperades.
Mentrestant, el meu hàmster interior continua corrent dins la roda, intentant trobar la lògica social que se m'escapa.
Potser això també forma part de la manera neurodivergent d'analitzar el món: cercar patrons, voler comprendre les reaccions i no donar mai per òbvia una situació que, per altres, passa del tot inadvertida.

Comentaris