top of page

Servei Prelaboral

  • May 13
  • 2 min de lectura

Farà qüestió d'un any, la unitat de Salut Mental de Terres de l'Ebre em van oferir que formés part dels usuaris que freqüencien el Servei PreLaboral i vaig acceptar-hi, ja que vaig valorar molt positivament els tallers, activitats i dinàmiques que treballaven.


I després d'aquest any he de dir que sí que fan pràctiques laborals i tallers d'habilitats socials i altres habilitats que pot ser els calen treballar a les persones amb discapacitat mental o sensorial... però no adapten cadascuna de les activitats a les necessitats i característiques particulars de cada usuari.


Sembla mentida, tenint en compte que estan més que acostumats a tractar amb persones autistes, TDAH, tourette, i amb tot tipus de condicions neurobiològiques. Però és la realitat. Només nombraré algun exemple:


  • Comuniques que baixin la veu, no et senten prou, ho tornes a dir amb veu alta i et diuen que no cridis. Però no tenen en compte o posen en dubte que les persones neurodivergents tenim considerables dificultats en controlar el volum de veu en temps real.

  • Com sempre fan les pràctiques laborals a llocs a l'aire lliure, quan s'arrima la calor, note i comunique que la hipersensibilitat del contacte del sol a la pell em produeix crisis tipus meltdown, i sí, et deixen descansar a la sombra... un momentet. Però no contemplen canviar-te el tipus de pràctica laboral.

  • I com a conseqüència, exclato, crido, a les crisis meltdown per hipersensibilitat sensorial del contacte al sol, i pretenen que no escandalitzi tant a les crisis.


Tenint en compte aquestes circumstàncies o situacions, és per parar-se a pensar si cal la pena o no accedir-hi a participar a un servei prelaboral per a persones amb discapacitat sensorial.

 
 
 

Entrades recents

Mostra-ho tot
Quan l’adaptació només existeix de paraula

Hi ha una cosa que em fa molta ràbia: quan una persona amb discapacitat explica clarament què no pot sostenir, aparentment se l’escolta, però després se li demana que continue funcionant igualment. I

 
 
 
28/09/2025

Encara al·lucinada del que pot arribar a fer l'ansietat: m'ha obstruït (una mica) els bronquis!

 
 
 
02/11/2025

El meu cervell és com un hàmster: un expert a fer voltes dins la roda, sobretot amb aquelles situacions socials subtils i aparentment sense importància per a la majoria de persones neurotípiques. Ahir

 
 
 

Comentaris


bottom of page