Servei Prelaboral
- May 13
- 2 min de lectura
Farà qüestió d'un any, la unitat de Salut Mental de Terres de l'Ebre em van oferir que formés part dels usuaris que freqüencien el Servei PreLaboral i vaig acceptar-hi, ja que vaig valorar molt positivament els tallers, activitats i dinàmiques que treballaven.
I després d'aquest any he de dir que sí que fan pràctiques laborals i tallers d'habilitats socials i altres habilitats que pot ser els calen treballar a les persones amb discapacitat mental o sensorial... però no adapten cadascuna de les activitats a les necessitats i característiques particulars de cada usuari.
Sembla mentida, tenint en compte que estan més que acostumats a tractar amb persones autistes, TDAH, tourette, i amb tot tipus de condicions neurobiològiques. Però és la realitat. Només nombraré algun exemple:
Comuniques que baixin la veu, no et senten prou, ho tornes a dir amb veu alta i et diuen que no cridis. Però no tenen en compte o posen en dubte que les persones neurodivergents tenim considerables dificultats en controlar el volum de veu en temps real.
Com sempre fan les pràctiques laborals a llocs a l'aire lliure, quan s'arrima la calor, note i comunique que la hipersensibilitat del contacte del sol a la pell em produeix crisis tipus meltdown, i sí, et deixen descansar a la sombra... un momentet. Però no contemplen canviar-te el tipus de pràctica laboral.
I com a conseqüència, exclato, crido, a les crisis meltdown per hipersensibilitat sensorial del contacte al sol, i pretenen que no escandalitzi tant a les crisis.
Tenint en compte aquestes circumstàncies o situacions, és per parar-se a pensar si cal la pena o no accedir-hi a participar a un servei prelaboral per a persones amb discapacitat sensorial.

Comentaris